Route van Gordons Bay naar Oudtshoorn

Zaterdag 27 februari 2016, Oudtshoorn

450 Kilometer op het programma vandaag.

Ontbijt om 7.00 uur. Al gauw zou blijken, dat dat 'uitslapen' betekende. Er was een strakblauwe lucht te zien, toen ik om tien voor zeven over het strand liep om foto's te maken van de patrijzen. In totaal rijden we 4.900 km deze vakantie en we bezoeken 7 van de 9 provincies van Zuid Afrika.

De 1ste stop was Sir Lowry's Pass, 450 meter boven zeeniveau. Er stond veel wind. In deze omgeving leven luipaarden. Ze zijn mensenschuw en worden amper door mensen gespot.

De rit van Sir Lowry's Pass naar Ronny's sexshop was prachtig. De sexshop was een cafeetje in de middle of nowhere, waar achtergebleven kledingsstukken van reizigers aan het plafond hingen. We dronken wat op het terras van het cafeetje, terwijl de kok de lunch klaarmaakte in de schaduw van de truck.

Om 13.45 uur vertrokken we richting Cango Caves. Het werd stressen geblazen. Er was geen tijd meer voor fotostops en sanitaire stops, want we moesten om 16.00 uur bij de ingang van de grot staan voor de geplande rondleiding. We waren iets te laat. De lokale gids deed voor ons het eerste, gemiste deel van de rondleiding na afloop van de tour.

's Avonds zei ik tegen Norman dat ik liever een uur eerder opstond, dan dat we zo moesten stressen en dingen misten (zoals Stellenbosch). Hij pakte mijn feedback goed op. Het gestress naar de grotten was het laatste incident van de vakantie.

Vanaf de grotten was het een klein stukje rijden naar de camping. Een deel van het gezelschap sloeg zijn tenten op, terwijl de rest (waaronder wij) een huisje op hetzelfde terrein betrokken. Onze huisjes staan vlakbij de tenten en de truck. Voor het avondeten dronk ik met Bert en Hansruedi een glaasje wijn op het terras van ons huisje. We aten schaap. Ik tekende ervoor drie weken zo lekker te eten. Na het eten deden we een introductierondje. Het duurde iets te lang, maar het was wel leuk om wat meer te weten van de andere reizigers.