Mijn tent in Kudu Ridge Lodge

Donderdag 3 maart 2016, Kudu Ridge Lodge

Om 5.30 uur stond ik onder de douche in mijn safaritent. Het was al warm buiten. Het ontbijt werd om 6.00 uur buiten geserveerd.

Het Addo Elephant National park staat op het programma vandaag. Om 7.30 uur reden we door de enorme toegangspoort van het park. We waren nog niet binnen of we spotten een groep buffels. De buffel is een van 'The Big Five'. Ze lijken traag  en onschuldig, lopen meestal weg. Maar als ze zich bedreigd voelen (als er op ze gejaagd wordt) doden ze mensen met hun gewei.

De route die we reden door het park werd een aaneenschakeling van verrassingen door de vele dieren die we spotten. Ik zag verschillende soorten rendieren...

En ik ontmoette Pumba (uit Walt Disney's 'Lion King') vandaag! Met hun snelle, kleine dribbelpasjes zijn het zulke komische beestjes!

En nog zoveel andere dieren en vogels!

Goddank lukte het me vandaag om stil te zijn als we plotseling - soms van heel dichtbij - wilde dieren spotten. In India had de gids heel duidelijk gezegd dat wij absoluut stil moesten zijn om het wild te kunnen spotten. Toen de tijger op nog geen 60 meter afstand uit het struikgewas langs de jeep liep, kon ik niet anders dan gillen. Gelukkig was ik niet de enige, maar ik had mezelf achteraf verfoeid om dat ongewenste gedrag. De tijger liep langs en verdween tussen de bomen. Het incident kwam in mijn gedachte toen een karavaan olifanten rakelings langs de jeep de weg overstak. Ik gaf geen kik, maar hing uit de jeep om foto's te maken. Het gebeurde een paar keer vandaag dat ik vergat adem te halen. Wat een avontuur.

Er was ook genoeg gelegenheid om mooie plaatjes van de zebra's te schieten. De unieke tekening van zwarte strepen maakt de dieren heel fotogeniek.

bij King's Beach

Na het bezoek aan het Addo Elephant Park haalden we 4 nieuwe gasten op in Port Elizabeth. De truck parkeerde daarna op een parkeerplaats grenzend aan King's Beach. Terwijl Onery de lunch bereidde, liep ik met Bert en Hansruedi naar het strand. De twee waterratjes namen natuurlijk een duik. Ik genoot van het uitzicht en de zeelucht.

Uitzicht vanuit de lodge

Terug in de lodge maakten we ons klaar voor een bezoek aan de nabije rivier om te relaxen. Het type vervoer naar de rivier hadden we nog niet gehad. Ik was blij dat ik gewoon in een jeep van de eigenaar van de lodge kon plaatsnemen. Het was gelukkig maar een klein stukje rijden. Onderweg zag ik wilde struisvogels.

Het avontuur van de dag was na het badderen in de rivier nog niet ten einde. Met een klein deel van de groep liepen we de wandeling van de vorige avond nog een keer. Weer zagen we geen wild, maar het wandelen was wederom prachtig.

Die avond aten we boboti, een Zuid Afrikaanse specialiteit met rijst en salade. Het Namibische biertje 'Wildhoek' smaakte er er goed bij. Helaas was ik te moe om lang bij het kampvuur te zitten. De batterij was leeg. 's Nachts begaf ik me weer tussen de olifanten en zebra's.