Route van San Louis Obispo naar Los Angeles

Donderdag 28 juni 2007 - Los Angeles, California

Om 10.00 uur moeten wij bij het station van Road Bear zijn om de RV in te leveren. Dat betekent om 04.00 uur op vanmorgen. Road Bear verzorgt de transfer van het verhuurstation in Agoura Hills naar de luchthaven in LA.

Het vliegtuig vertrekt pas om 17.50 uur, dus we overbruggen nog flink wat uren op het vliegveld.

Grand Canyon National Park

Wat een fantastische reis hebben we gemaakt. Amerika is mij heel goed bevallen: de ruimte in het land, de prachtige natuur en de vriendelijke, toegankelijke Amerikanen. Ik zou hier goed kunnen wonen.

Hoogtepunten waren voor mij het bezoek aan Death Valley en de Grand Canyon. Vervolgens, het zien vliegen van de condors en de pelikanen and 'last but not least' de RV! Wat een ontdekking, deze stoere, luxe en toch knusse manier van een land doorkruisen.

Bij Road Bear in Agoura Hills, LA

Bij Road Bear kregen we een teleurstelling te verwerken. Het zonnescherm bleek beschadigd als gevolg van een zware tak die we hadden geraakt. Kosten 750 Dollar. Waarschijnlijk was het diezelfde ochtend gebeurd op een camping waar we tevergeefs naar een dumpstation hadden gezocht.

De autorit vanaf het verhuurstation van Road Bear naar de luchthaven duurde ruim een uur in verband met de drukte op de weg.

Hapje eten op de luchthaven van LA

Tijdens het inchecken waren de koffers te zwaar. Het zou 50 Dollar extra kosten. Wij propten de 32 aangeschafte boeken in Santa Monica (zie notitie 6 juni) in de handbagage en daarmee waren de hobbels van die dag beslecht. We zochten een restaurantje en aten een hapje.

Tijdens de vlucht naar Amsterdam sliep ik als een roos. Op Schiphol wachtten Trudy en Jim ons op met een roos. Wij reden hen naar huis in Beverwijk en namen hun auto mee. 's Avonds streken we met zijn vieren neer in restaurant 'de Jonge Halewijn' in Beverwijk en wisselden Amerikaanse en Griekse vakantieverhalen uit onder het genot van goed eten. Het duurde nog zeker een paar weken, voordat het stof van alle mooie belevenissen was neergedaald. Een onvergetelijke reis.