Ed bij de Starbucks in Powell street, San Francisco

Dinsdag 26 juni 2007 - California, San Francisco

'Can't start my day without a Starbucks', zie de taxichauffeur onderweg, toen wij ons voor de tweede achtereenvolgende dag vanaf het RV Resort naar hartje San Francisco lieten brengen. Wij lieten ons op Powell street afzetten, voor de deur van de grootste coffee company ter wereld (62 landen). Onze dag begon goed.

We wandelden door China Town en stapten om 12.00 uur in de boot richting de Golden Gate Bridge. Er hing een lage bewolking boven het water, wat een bijzondere sfeer gaf. We vaarden ook om Alcatraz (zie de notitie van gisteren) heen. Alcatraz betekent in het Spaans 'pelikaan'. De vogels woonden op het eiland voordat het de bestemming van de gevangenis kreeg.

Terug op de wal streken we neer in de haven van San Francisco in een gezellig restaurantje waar ik een lekkere 'cod' at met daarbij een wit wijntje. Op de boot was ik flink afgekoeld door de harde wind en in het restaurant warmde ik op.

Na de lunch stapten we op de bus naar Aloma square. Het plein was het middelpunt van de wijk in San Francisco waar veel Victoriaanse huizen te vinden waren. We maakten een wandeling door de wijk. De Victoriaanse huizen zijn sprookjesachtige, maar tegelijk ook sjieke, grote huizen met veel kleur en stijl. Ook hier stond veel wind.

's Avonds lekker lui in ons gezellige huisje

Aan het einde van de wandeling vonden we een gezelllig theehuisje, waar ik me door twee grote bekers thee weer comfortabel voelde en waar we de taxi bestelden voor de terugreis naar het RV Park.

's Avonds geen mooie zonsondergang en geen vissende pelikanen. De hemel zat potdicht en het was fris. We hadden een gezellige avond in ons huisje. Eerst een beetje opruimen, daarna lui met een boek. Morgen gaan we weer op pad.