's morgens om 8.00 uur

Zaterdag 27 mei 2017, Hindeloopen

De haven van Oudeschild, 'de Waddenhaven van Texel', heeft drijvende steigers en 'vingersteigers' om op de meest effectieve wijze mee te bewegen met het eb en vloed van de Waddenzee. De rekensom die Tjalling weer had gemaakt om optimaal gebruik te kunnen maken van de stroom mee, bleek wederom feilloos te kloppen. We vertrokken 2 uur na 'LW' (laag water) en kwamen zodoende om 10.15 uur in Kornwerderzand aan. 's Morgens waren we nog in vol ornaat (zeilpakken) vertrokken, want de wind was soms hard (volgens de schaal van Beaufort, windkracht 6/20 knopen). Op de foto zit ik sturend naast het stuurwiel om optimaal zicht over het water te hebben.

Via de 'Texelstroom' en de 'Dove Balg' kwamen we om 11.30 uur aan in Kornwerderzand. Deze keer gingen we zonder onhandigheden en snel door de sluizen. We legden de boot na de sluizen aan voor een powernap en een lunch met versgebakken broodjes.

Voor de haven van Hindeloopen troffen we een enorme 'school' optimistjes (kleine zeilbootjes) aan met kinderen. Er was een internationale zeilwedstrijd aan de gang en het was opletten geblazen om daar zonder ongelukken doorheen te varen.

In Hindeloopen vertoefden we nog steeds in tropische temperaturen. Bij de plaatselijke Spar scoorden we een lekker kabeljauwhaasje.

De avond viel grandioos. Ik vind behoorlijk wat inspiratie in het fotograferen van al het nautische...