Route van Stromness naar Huntly

Donderdag 15 augustus 2013 - Huntley

05.15 uur is echt geen tijd om op te staan als je op vakantie bent. 328 Km hadden wij vandaag af te leggen en wel op de volgende manier:

1. met de veerboot van Stromness naar Scrapster bij Thurso;

2. met de taxi van Scrapster naar het treinstation van Thurso;

3. met de trein van Thurso naar het centrum van Inverness;

4. met de bus van het centrum van Inverness naar de luchthaven van Inverness;

5. met de huurauto van de luchthaven van Inverness naar Huntly.

Als alles liep zoals gepland zouden we om 18.30 uur aankomen in Coynachieguesthouse, onze verblijfplaats voor de komende twee nachten.

De opkomende zon bescheen de haven van Stromness prachtig. Tijdens het varen baadde ook het landschap in een bijzonder licht.

Er zaten vandaag twee 'oneffenheidjes' in het programma. In Inverness hadden we tijd om de kathedraal te bezoeken en door de stad te banjeren en uitgebreid te tafelen. Aan het einde van de middag konden we de auto ophalen op de luchthaven. Daar deed oneffenheid 1 zich voor. Op de luchthaven werd ons verteld dat het kantoor van de autoverhuur in het centrum van Inverness zat, vlakbij het station. Dus namen we de bus weer terug (zonde van de 30 Engelse ponden) en liepen naar de autoverhuur. Dat was nog een flinke tippel met de koffer. Als we het hadden geweten, hadden we een taxi genomen.

Ed vond in het links georienteerde verkeer in onze gehuurde auto zonder problemen zijn weg. De reis vanaf Inverness met de auto naar Huntly was prachtig, al betreft dit het 2de 'oneffenheidje'. We hadden in de navigatie de postcode van onze verblijfplaats ingetoetst, want het guesthouse had geen straatnaam, alleen een naam. Wij stelden de TomTom daarom in op de postcode van het adres en werden daardoor door het National Park Cairngorm geleid. Een weergaloos mooie rit die ik voor geen goud had willen missen. De rit duurde alleen 2 uur langer. We kwamen om 20.15 uur zeer voldaan bij Coynachie Guesthouse aan.

's Avonds aten we in een hotel in Huntly.