Ullapool

Dinsdag 8 september - Ullapool

Om 7.45 uur waren we klaar voor een vroeg ontbijt in verband met het vertrek van de ferry naar Stornoway op het Isle of Lewis. Nadine, de gastvrouw van het B&B vertelde dat de ferry niet vaarde in verband met de storm die was voorspeld op het Isle of Lewis. Op het Isle of Lewis hadden we een rustdag gepland. Nu wijzigden we ons plan en namen de rustdag in Ullapool. Het betekende wel dat we de volgende dag niet met de motor naar de overkant konden: plaatsen moesten gereserveerd. Dus kochten we kaarten voor de oversteek als voetganger. Voor op het eiland huurden we een auto.

Eenmaal aan de lunch was alles in kannen en kruiken voor de volgende dag. We moesten alleen nog van B&B verhuizen want Nadine had geen plaats voor de komende nacht. Het betekende een verhuizing naar 2 huizen verderop in dezelfde straat. Ook daar werden we heel hartelijk ontvangen.

Trudy en ik wandelend door Ullapool

De rest van de middag was lui in de lounge met een boek.

's Avonds liepen we door de storm en regen naar Morefield, een restaurant dat de eigenaar van ons B&B ons had aangeraden. Een surrealistische plek met vreemd publiek en goed eten.