Zondag 23 september 2019

Om 12:30 uur mocht ik uit de studieboeken van mezelf en naar buiten. Het blijft maar zomer, dus op naar Castricum aan zee. De zee boeit altijd; ze is in staat om van een stipje aan de horizon een containerschip te maken.

Al een paar keer dacht ik wanneer ik naar het strand in Castricum liep dat het wel de laatste keer zou zijn deze zomer, dat ik zou kunnen zwemmen. Maar de zee is nog heerlijk qua temperatuur, dus ook vandaag zwom ik. Ik koos een andere strandopgang. Daar trof ik geen kraan om mijn voeten af te spoelen na de zwempartij. Zand aan je voeten veroorzaakt gemakkelijk blaren. Niet handig als je nog 6 km terug loopt naar het station. Daarom liep ik over het strand naar de opgang met water die ik inmiddels goed ken. Onder het wandelen ging ik gemakkelijk terug naar de dag van gisteren. Het weerzien met Renee, Frank en Nina was hartverwarmend en het werd een parel van een avond.

Zondag 15 september 2019

Dat ik het rondje Naardermeer zou lopen, stond al vast. De verrassing zat hem in het feit dat Bert en Hansruedi mee stapten. Een dag voor hun vakantie was ik ervan uitgegaan dat zij koffers moesten inpakken. Heel gezellig dat die koffers moesten wachten. Het Naardermeer is een favoriet van mij. Volgens mij is de natuur hier in elk seizoen een feest. In de herfst en winter zal ik dan ook zeker terugkeren om dat vast te stellen.

Ter afsluiting proostten we - met ook een hapje eten - op de vakantie van de twee heren bij Bar Botanique, voor ons alle drie strategisch gelegen bij het Muiderpoort station.

Zaterdag 14 september 2019

Nog steeds mooi nazomerweer. De optie van een wandeling hadden Conny en Betty genoemd toen we de afspraak maakten. Lekker dat het stappen door kon gaan vandaag. Het werd een NS wandeling van station Castricum naar Egmond. Een relaxt traject door duinen en bos. Ik kwam een paar grote paddenstoelen tegen. Tegenwoordig leg ik er een kwartje (ja ja, uit het Gulden tijdperk) bij, zodat je kunt zien hoe groot deze zijn. We kwamen ook een groep wilde paarden tegen. Aan het einde van de route was er de toegift van het uitzicht over zee. We streken neer bij strandpaviljoen Zilvermeeuw. Ik trakteerde mezelf op een Skuumkoppe van de tap, 'Life is good'.

Vrijdag 13 september 2019

Terug van een 4-daagse cursus in Veenendaal. Mijn leidinggevende stond me het verblijf in hotel Veenendaal toe, wat me 3 uur reistijd per dag scheelde. Heel fijn.

De training was inspirerend. Gegeven door een goede spreker (een docent uit Maleisië), iemand die de aandacht gemakkelijk vast wist te houden bij het uitdiepen van de governance van Information Security. Ik deed veel energie op, want de stof ging over onderwerpen, waarmee ik me elke dag bezighoud.

Omdat ik nauwelijks reistijd had, gebruikte ik de vrijgekomen tijd om te werken (om mijn werkgever wat terug te kunnen geven) en om de omgeving te voet te verkennen. Het was mooi nazomerweer, dus ik wandelde er flink op los. Vooraf aan de training (we begonnen pas om 9 uur) en daarna. Zo'n 10 km per dag, erg lekker. De omgeving van Veenendaal is de moeite waard. Vooral de omgeving van Amerongen vond ik mooi.

Zondag 1 september 2019

Op 21 april 2019 liep ik de NS wandeling Nunspeet - Harderwijk (21 km) met Bert en Hansruedi. Ik schreef over die wandeling in mijn aantekening 'In augustus staat de hei in bloei, dus dan is de route ook erg de moeite waard.' Vandaag liepen we het traject voor de 2de keer. De hei stond er magnifiek bij, dus de herhaling was een succes. Naast de bloeiende hei, zag ik ook de hop en de groep zwanen voor het eerst.

Aan het einde van de middag arriveerden we in Harderwijk, waar we op een terras van 'Walhalla' neerstreken. Het tentje deed me heel erg denken aan 'De Walvis' op Terschelling. De foto hiernaast laat het uitzicht zien vanaf ons terras. Het lukte zelfs nog om - weliswaar achter plexiglas - buiten te eten. Een heerlijke dag.