Ram (in oranje polo en pet) keert terug naar Pune

Vrijdag 15 april 2016

Ogenschijnlijk een gewone, goede werkdag. Relaxter dan andere dagen in verband met het weekend dat voor de deur staat en het feit dat veel collega's hun roostervrije dag hebben op vrijdag. Vanmiddag namen we afscheid van Ram. Na een jaar Amsterdam is het tijd om terug te gaan naar India om daar zijn toekomstige vrouw te zoeken. Iets waar zijn ouders de meeste inspanning voor moeten verrichten. Ram zal vanaf volgende week verder werken vanuit Pune. Een mooi afscheidsmoment vanmiddag met mijn Amsterdamse team.

Dirigent Markus Stenz, die de 6e symfonie van Bruckner tijdens het zondagochtendconcert tot leven bracht in het Concertgebouw

Zondag 10 april 2016

Vroeg op voor de zondag. Ik stapte om 9.30 uur in de trein met 2 'take away' cappuccino's en trof Marie-José in de achterste coupé. Het was een schitterende dag. Vanaf Amsterdam CS liepen we heel relaxed in een mild zonnetje naar het Concertgebouw.

We hadden goede plaatsen en het concert was prachtig. Ik ken de 6e van Bruckner niet heel goed, maar het was genieten. Het adagio was zoals wel vaker mijn favoriete deel. Het was fijn om weer in het Concertgebouw te zijn. Mijn laatste bezoek dateert van 8 februari 2015.

Na het concert streken we neer op het zonnige terras van het Stedelijk Museum, 'de Badkuip'. We lunchten er met een lekker glaasje Chardonnay. Wat een top middag.

Om 14.30 uur liepen we samen naar het Leidseplein, waar we afscheid namen. Marie-José ging richting huis, ik liep terug naar het Vondelpark.

Zaterdag 2 april 2016

Er was een echte voorjaarsdag beloofd, maar de zon kwam maar heel kort tevoorschijn tijdens de wandeling van Rhenen naar Veenendaal. Daarom werd het niet minder genieten. De temperatuur was mild. Even twijfelde ik toen Hansruedi met het voorstel kwam om mee te gaan wandelen in Bert's plaats. Bert en Michel hadden hen uitgenodigd om in hun Audi mee te rijden naar Rhenen om de wandeling van 18 km te maken, maar Bert's voet is nog niet helemaal hersteld, dus dacht Hansruedi aan mij. Het betekende dat ik op zaterdagmorgen om 8.20 uur in de trein moest zitten naar Amsterdam en me wellicht zou moeten haasten om op tijd bij het etentje in Haarlem te zijn diezelfde avond. De stress bleek niet aan de orde, ik was blij de uitnodiging te hebben aanvaard. Om 16.30 uur waren we terug in het huis van Bert en Hansruedi, waar ik een lekkere cappuccino kreeg van Bert en alle tijd had om te douchen. En wat een prachtige wandeling! Door bos, over hei, heuvelachtig; ik waande me in Duitsland. Als ik met Bert en Hansruedi wandel, lopen we soms kilometers stil te genieten. Vandaag praatte ik veel. Ik had Bert en Michel een tijd niet gezien en beide heren zijn aangenaam en onderhoudend gezelschap. Een mooie dag.

Het etentje in Ratatouille in Haarlem was een culinaire ontdekkingsreis in de prachtige ambiance van het restaurant. Vroeger zat Lambermons in dit gebouw, maar helaas redde dat restaurant het niet. We zaten met zijn achten aan een grote ronde tafel. Van het gezelschap heb ik erg genoten. We lachten soms iets hard, maar gelukkig werd onze uitbundige stemming door de gasten om ons heen met een glimlach ontvangen.